Tady můžete nakoupit

úterý 11. září 2012

Závěsy

Uff... konečně mám hotovo. Tedy alespoň spodní patro. Ušila jsem pro našich 6 oken a dvoje balkonové dveře závěsy z úchvatné kolekce Moda fabrics Athill Range, kterou má v nabídce www.belletfabrics.cz. Látky mi pomohla vybrat Ivanka osobně, za což jí velice děkuji. A nejen za to! Poradila dokonce se stylem a střihem, zpracovala celý návod na ušití jak závěsů, tak římských rolet, které jsem musela zvolit do kuchyně. Takže bez nadsázky se dá říct, že nebýt Ivanky a Vojty, visí nám na oknech jen zvědavé pohledy nenechavých sousedů.
Nikdy bych nevěřila, jak náročné může být ušít pouhý obdélník k pověšení na okno :o). A přitom se to šilo dobře...

- Musela jsem kapku improvizovat, protože jsem si z nepochopitelných důvodů špatně spočítala spotřebu látek (no jo, já a matyka, hlavně že mám vystudovanou ekonomku), takže na ozdobný lem jsem použila jinou látku na zadní stranu a jinou na přední pohledovou, aby mi ta pohledová vydala.

- Při šití těch dlouhých dveřních závěsů jsem málem omdlela. Když jsem je totiž došila a s velkou pompou pověsila první "kousek", bylo jasné, že je proklatě krátký! Proklatě znamená o 20 cm! Polilo mě horko, v duchu jsem si přehrávala, jak nesčetněkrát přeměřuji každý kus a ujišťuji se, že je to správně. Šrotovala jsem jak blázen a ne a ne přijít na to, kde se stala ta hrozná CHYBA... Bylo to pozdě večer, musela jsem to nechat a jít uspávat Vincíka a celou dobu, co jsme mu zpívali a povídali jsem málem brečela. Až při poslední písničce mi svitlo! Určitě jsem ten ozdobný lem pracně našila na zbytek látky, který se mi přimotal k přepečlivě vyměřeným kusům určeným k našití! Balvan spadl ze srdce a svědomí a musela jsem celý proces s našíváním opakovat znovu, ale jak ráda... :o)

- Fialový závěs do ložnice má spodní lem z červené doplňkové, protože jsem zapomněla objednat fialovou...ale nakonec to vypadá dobře

- Roleta v podání Ivanky vypadá opravdu jako brnkačka, ale v podání mém to bylo koumání a šití na 14 dní. Máme okna široká 100cm a šíře látky 110cm se zdá být akorát, ale když si odmyslíte z každé strany 5 cm na lemy a přitom potřebujete, aby roleta zrovna těch 5cm z každé strany přesahovala, tak je to prekérní situace, ne? Vyřešila jsem ji našitím extra pruhů po stranách, které slouží právě jako lemy...

-  A navíc k těm roletkám je potřeba dokoupit ještě jedno dřívko, které zasunu nakonec, aby se srolovala víc nahoru a neubírala světlo v pokoji

Zkrátka a dobře závěsy už nešiju! Aspoň do té doby, než Ivanka naskladní další úchvatnou kolekci :o)




To je ten ložnicový. Že to vypadá dobře?




Ta kolekce je prostě úchvatná, pořád se na tu látku koukám a nemůžu se nabažit...
Kuchyňská deska je ještě rozřezaná na kousky, protože je přestěhovaná z původní kuchyně, musíme časem koupit novou, zatím jsem vděčná za toto provizorium

Až přidám ještě jedno dřívko, tak ji vysunu výš a bude vidět i ventilka

A zavěšení jsme vyřešili konzolou a drží to. Ještě musíme přidělat háček na zeď, na který se namotá šňůrka při vytažení roletky...

8 komentářů:

  1. Úžasné! Stihla jsem o prázdninách leccos, ale vybrat látku s růžemi ne... Jsem strašlivě nerozhodná :-) Všechny jsou totiž krásné.

    OdpovědětVymazat
  2. Paráda Marti!!
    ale je to makačka, viď? Mě ještě čekají do obýváku na dvě okna a zrovna moc se mi do toho nechce .... no a těch šest oken v podkroví, to dělám že je nevidim:-))) ale tam jsou okna menší, tak to nebude taková hrůza.
    No ale tak hezký jak ty je určitě mít nebudu:-))

    OdpovědětVymazat
  3. Závěsy jsou nádherné, nejvíc mě bere ten rolovací v kuchyni :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Maťulko klobou dolů, závěsy a roletka vypadají naprosto čmankózně!!! A ty látky, však víš, jsou naprosto božíííí. Vůbec se Ti nedividím, že se nemůžeš vynadívat;-D. Já na těch látkách taky újíždím (mám jich pár taky doma). Od Christiny Strutt (Cabbages & Roses) mám doma tři knížky, ty by se Ti líbily. Jsou úžasné!!! Marti, máte moc peknučce vymalovaný obývák. Můžu se zeptat, jakou technikou je to učmaněné? My máme v obývačke antický štuk. A ta vaše výmalba se mi taky moc líbí. Jinak jsem tu dlouho nebyla na čumendě a Ty tu máš toliko nových krásných skvostů:o). Užívej si závěsů;-D. Páčko a fanfárové babí léto. Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťóšku, vďaka Ti drahá za odpověď. Já se chystám na novou výmalbu kuchyně a dalších dvou pokojů. A přesně jak jsi psala, chtěla bych dosáhnout takového toho flekatého, ošoupaného a odrbaného vzhledu. Ale to mě s tím můj drahý Mozgálek asi vykáže na dvě doby, až mu to řeknu, co úžasného jsem si vymyslela;o))). Vím, že u nás v knihovně měli knížku o malování pokojů a byly tam i různé efekty. Musím si ji zajít půjčit a mrknout do ni jak na to. Maj sa bohousky. Čuky Míša

      Vymazat
  5. Jsou úžasné....látečky jste vybraly skvěle.....no a Tvůj byteček je jako klícka....krásné to tam máte....:-D

    OdpovědětVymazat
  6. vypadá to úžasně .. dobře jste vybrali

    OdpovědětVymazat

Děkuji mockrát za krásné komentáře!