Tady můžete nakoupit

čtvrtek 27. září 2012

Bramborové placky

Naše děti milují bramborové placky. A Vincíka ještě i baví mi s nimi pomáhat. On totiž ví, že když budou placky, vyndám nějaká vykrajovátka - formičky na cukroví - a on si bude moci vyválet placku a vykrajovat si své tvary. Letos jsem koupila na trhu v Jičíně městě pohádek tři nové tvary - sobíka, perníčka a kytičku.






Ještě mě napadlo, že některé mladé maminky bramborové placky třeba neznají, tak tady je něco jako recept:

vařené brambory rozmačkané
hrubá mouka 
vajíčko
sůl
Poměr mouky a brambor odhaduju, zkrátka obojího přiměřeně, aby se těsto dalo válet válečkem a nelepilo se na něj. Vyválím placku velkou tak akorát na pánev a smažím.
Je to bezva rychlé a levné. Brambory ani nemusí být čerstvě uvařené, zkrátka když nějaké zbydou ze včerejška (a je jich dost), tak jsou placky....

5 komentářů:

  1. I já bych mohla říct jeej, ale neřeknu....občas je dělám, ale přiznám se, že co jsme s panem Há doma sami, tak mě to moc nebaví...Hezké bylo, jak mi dcera placky kradlahned po vyndání z pánve a dělila se s tátou...Já dělám zase malé kulaté skleničkou vykrajované...hezký den Milada Milky

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to mě ještě nenapadlo, jít na placky s vykrajovátky....ale u nás ty placky moc nejedou, ze zbylých brambor si děti či manžel dělají hranolky, víc u nás frčí klasické bramboráky:-)))
    Ale vypadají ty placky na talíři lákavě, bych sáhla po tom panáčkovi:-))

    OdpovědětVymazat
  3. bezva nápad! to budem muset taky vyzkoušet.
    Díky za inspiraci :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, díky za recept, sice nepatřím do kategorie mladá maminka, ale doma jsme placky nikdy nedělali, tak je někdy zkusím ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji mockrát za krásné komentáře!