Tady můžete nakoupit

středa 19. února 2014

Barevný setík

Oslovila mě jedna velmi milá zákaznice, jestli bych pro její maminku neušila deku. Tak jooo! Bála jsem se velice, že to pokazím, ale když mi nastínila, jak jednoduše si to představuje - čtverce jen po obvodu středního obdélníku, bát jsem se přestala. Jenže pak vyšlo najevo, že na zádíčka plánuje minky. Noo, tak jo, s minky už jsem pár deček ušila. Ale deček. Na velké ploše velké deky se dá nahrnout toolik centimetrů. A zvlášť s 200g tlusťochem vatelínem uvnitř, což byla další jobovka. A pak to šlo dál - k dece ještě přehoz na křeslo. Žádný problém, to je pohoda. A ... .čtyři polštáře z toho, co zbyde. Taky dobrý.
Deka se šila pěkně, díky kráčející patce. Nejvíc práce dalo počítání a vůbec ta příprava - lepení minky na podlahu, špendlení milionem špendlíků atd. však mnozí víte. Samotné šití bylo fajn.
Přehoz na křesílko bez komplikací, jen trochu přeměřování, protože na šířku je to rozměr dělitelný dvaceti a na dýlku ne a když jsem potřebovala prošívat do čtverců a k tomu stejně velkých jako tři při krajích, musela jsem to trošku poupravit.
Lahůdka byly polštáře. Aby látky vydaly ve správném poměru na všechny čtyři kousky plus na lem  - nezdá se to, ale i lem schramstne kus látky - a co vydá tak na zadní stranu. Nevydalo. Použila jsem nakonec kus úplně jiné látky, abych to nastavila, nakonec to nevypadá úplně blbě. Přemýšlela jsem jen, jak vyřeším zapínání. Kdybych ho řešila obálkou, byla by daleko větší spotřeba materiálu a vzhledem k omezenému množství centimetrů, (aby tam bylo co nejvíc hnědé látky) jsem volila zipy. A tady to rozhodnutí se ukázalo jako velká chyba... Neměla jsem totiž k dispozici dostatečně dlouhé zipy v požadovaném odstínu, tak jsem riskla zipy 25cm...Málo, no. Chtěla jsem vyzkoušet, jak bude povlak vypadat vycpaný a pořádně jsem si zanadávala, protože do toho miniaturního zipového otvůrku narvat polštář mi dalo zabrat. Myslim, že mě zákaznice pěkně otituluje.... Chudák. No jestli se jí to nepovede, máme domluvenou opravu. Držte mi palce! Nebo spíš jí :o)

Celá sada

Deka



Jsou ty látky spolu takové .. pozitivní

Minky je opravdu ňuňu

.....bochánky :o)






Tady už jeden fešák vycpanej


Polštář z Ikea se tam jakž takž dal narvat....


Chápete to?

A ty červené čtverce nejsou čverce, poznali jste to?

Ta hnědá spodní látka mě uchvátila nejvíc..
Veškerý materiál jse zakoupený U MELLUZINKY.
Mrkněte k ní, má tam teď nacpané úúúúžasné novinky!

2 komentáře:

  1. Krásné Marti, barevné a veselé! Koukám na ten zip, to musela být fakt fuška tam ten polštář nacpat:-)) Proč jsi nedala knoflíky? Bych řekla že ty jsou jednodušší než všívat zip:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Martinko, to jsou krásné barvy, moc se ti to povedlo - to musela mít paní radost.
    Já už používám do polštářků pouze nekonečný zip - ten se hodí všude.
    Krásné slunečné dny přeje Petra

    OdpovědětVymazat

Děkuji mockrát za krásné komentáře!